dc.contributorFossá, Maria Ivete Trevisan
dc.creatorSilva, Marcela Guimarães e
dc.date.accessioned2019-10-04T12:23:55Z
dc.date.accessioned2022-10-07T23:26:16Z
dc.date.available2019-10-04T12:23:55Z
dc.date.available2022-10-07T23:26:16Z
dc.date.created2019-10-04T12:23:55Z
dc.date.issued2007-01-19
dc.identifierhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/18469
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4040487
dc.description.abstractThis study has as a purpose to understand, through a bibliographyc research, the comunication importance as a broadcaster of cultural changings among the audiences from the organizations that adopted the social responsibility in their management everyday, as a practice characterized by the worry about the relations quality to their differents audiences or stakeholders. The incorporation of the social responsibility practice applies cultural and administrative changings to make possible new action ways, behavior and comunication noticed and accepted by the audience as socially responsable. The social responsibility is the material base that unites in regulator ways of the relationship in the society and, by the media, by the social integration process as well as the social construction delegated by the other social fields becames the relation reference point because of a power simbolically exercised by their means and messages.
dc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo comprender, a partir de una investigación bibliográfica, la importancia de la comunicación como difusora de cambios culturales entre los públicos de las organizaciones que adotan la responsabilidad social en el cotidiano de su gestión, como prática caracterizada por la preocupación con la calidad de las relaciones para con sus distintos públicos o “stakeholders”. La incorporación de la prática de la responsabilidad social requiere cambios culturales y gerenciales para posibilitar nueva formas de actuación, comportamiento y comunicación notados y aceptos por los públicos como socialmente responsables. La responsabilidad social es la base material que se agrega en formas reguladoras del relacionamiento en sociedad y, através de la mídia, por los procesos de integración social bien como de la construción social delegada por los otros campos sociales pasa a ser el punto de referéncia de las relaciones por causa de un poder ejercido simbolicamente através de sus medios y mensages.
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Maria
dc.publisherBrasil
dc.publisherUFSM
dc.publisherCentro de Ciências Sociais e Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsAcesso Aberto
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.subjectComunicação organizacional
dc.subjectCultura organizacional
dc.subjectResponsabilidade social
dc.subjectOrganizational communication
dc.subjectOrganizational culture
dc.subjectSocial responsibility
dc.subjectComunicación organizacional
dc.subjectResponsabilidad social
dc.titleA comunicação e a cultura organizacional no processo de construção da responsabilidade social
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especialização


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