dc.creatorAiassa, G. (Gonzalo)
dc.creatorArrúa, P. (Pedro)
dc.date.accessioned2014-05-08T22:18:01Z
dc.date.accessioned2022-09-29T14:49:24Z
dc.date.available2014-05-08T22:18:01Z
dc.date.available2022-09-29T14:49:24Z
dc.date.created2014-05-08T22:18:01Z
dc.date.issued2014-05-08
dc.identifierISSN 17941237
dc.identifierhttps://repository.eia.edu.co/handle/11190/578
dc.identifierAiassa, G. y Arrúa, P. Diseño de mezclas de suelo compactado para la construcción de terraplenes, Revista EIA, 7, 51-61 doi: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/578
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3776923
dc.description.abstractThe highways or airfield pavement performance depends on the material behavior in different structural layers of embankment. Generally, economic limitations force to use of in situ available soil as material for pavement construction. The improvement of soil by compaction and mixture with granular or stabilizing material is an adequate strategy. In this work, a study of mechanical behavior of silty-sand soil has been made, and the aptitude of use it as sub-base material has been evaluated. The soil analyzed corresponds to superficial layers in the central region of Argentina (southern zone of Cordoba province). The mechanical characterization has been made in laboratory, with unconfined compression and CBR tests on compacted soil-cement and soil-granular material. The results has shown materials characterization and concluding of the use and performance on compacted soil sub-base pavements construction.
dc.languagespa
dc.publisherCivil, Ambiental Geológica e Industrial
dc.publisherEscuela de Ingeniería de Antioquia EIA
dc.relationArr úa, P. Teoría de probabilidad en el análisis del comportamiento de fundaciones profundas. Tesis de maestría. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. N01/0690, 2006.
dc.relationASTM. American Society for Testing and Materials. Annual Books of Standards, 2001.
dc.relationGUNEY, Y.; AYDILEK, A. and DEMIRKAN. Geoenvironmental behavior of foundry sand amended mixtures for highway subbases. Waste Management, Elsevier, 26:932-945, 2006
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
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dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad EIA, 2020
dc.titleDiseño de mezclas de suelo compactado para la construcción de terraplenes
dc.typeArtículo de revista


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