es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem

        Learning styles for algebra concepts: The case of engineering students at the Universidad de Santander (Valledupar, Colombia)

        Fecha
        2019
        Registro en:
        Vidal-Tovar, C., Valle-Fuentes, H., Rios-Dominguez, I., & Castro-Alfaro, A. (2020). Learning styles for algebra concepts: The case of engineering students at the Universidad de Santander (Valledupar, Colombia). IOP Conference Series: Materials Science And Engineering, 844, 012006. doi: 10.1088/1757-899x/844/1/012006
        https://hdl.handle.net/20.500.12585/9373
        https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/844/1/012006
        10.1088/1757-899X/844/1/012006
        Universidad Tecnológica de Bolívar
        Repositorio Universidad Tecnológica de Bolívar
        http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3720922
        Autor
        Vidal-Tovar, C R
        Valle-Fuentes, H
        Rios-Dominguez, I C
        Castro-Alfaro, A F
        Institución
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        Resumen
        The objective of this research was to evaluate the learning styles for algebra concepts of the students of the industrial engineering program of the University of Santander, Valledupar, Cesar, Colombia. A descriptive study was developed, consisting of 40 algebra students and 6 mathematics teachers, the questionnaire is self-administered elaborated with a dichotomous scale for the student and for interpretation of the means, a scale was designed based on a scale between zero and five that reveals the score obtained in said test, the styles studied were active, reflective, theoretical and pragmatic. Concluding that the predominant style is the pragmatic and theoretical, which allowed to select and apply strategies aimed at generating interactivity between students and teachers around the knowledge of algebra.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018