dc.contributorParra Londoño, Jorge Iván
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-5990-654X
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?user=glVQptYAAAAJ&hl=es
dc.contributorhttp://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001598742
dc.creatorRojas Rodríguez, Camila Fernanda
dc.date.accessioned2018-12-12T15:41:21Z
dc.date.available2018-12-12T15:41:21Z
dc.date.created2018-12-12T15:41:21Z
dc.date.issued2018-07-03
dc.identifierRojas Rodríguez, C. F. (2018) José Fernández en “De sobremesa” de José Asunción Silva y el Cínico moderno en “Crítica de la razón cínica” de Peter Sloterdijk. (Trabajo de maestría). Universidad Santo Tomás. Bogotá, Colombia
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/14685
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.15332/tg.mae.2018.00270
dc.identifierM.E.L R74jo 2018
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThe modern cynicism is described by Sloterdijk as the one who uses from others everything that serves him for his personal benefit. Thus, the modern cynic takes advantage of his environment to stay in a state of comfort contributing to the permanence of established social hierarchies. The modern cynic knows what he is doing and yet he continues to do it. In relation to José Fernández, there are characteristics typical of this modern cynic in his daily life, cynical representations through his opulent parties; social relationships framed in the convenience of elite and kinship, and the double standard embodied in his relationships with beautiful women that are part of his charitable work as a modern cynic.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherMaestría estudios literarios
dc.publisherMaestría en Estudios Literarios
dc.relationCamacho Guizado, E. J. (1985) Asunción Silva Obra Completa. Prólogo, Eduardo Camacho Guizado. Edición, Notas y Cronología, Eduardo Camacho Guizado. España: Biblioteca Ayacucho, . Impreso
dc.relationFernández Medina, N. (2006) "The Modern Self as Subject. The Structure of Crisis in José Asunción Silva’s “'De Sobremesa'”. Latin American Literary Review Vol. 34, No. 68 (2006): 59-82. Impreso
dc.relationFortich, J. (s.f.)"Reflexiones sobre el orígen de la burguesía en Colombia." www.aporrea.org28/06/11: 1. www.aporrea.org. 21/09/2018 www.aporrea.org/tiburon/a125860.html. Web
dc.relationGarcía Barrientos, F. (2010). "Cinismo y Publicidad." Ensayos de Economía. Junio 10, No 36. (2010): 203-223. Web
dc.relationGarcía Gual, C. (2010) "Los cínicos griegos como preludio anarquista." Cultura Clásica. com. El primer portal del mundo grecolatino en español. 30/10/2010: 1. http://www.culturaclasica.com.13/09/2018. http://www.culturaclasica.com/?q=node/3865. Web
dc.relationGarganta de, J. (1994) "La política en la poesía de Silva". Leyendo a Silva. Tomo II. Compilación y Prólogo de Juan Gustavo Cobo Borda. Edición dirigida por Luis Fernando García Nuñez. Santa Fé de Bogotá: Instituto Caro y Cuervo, 1994. Impreso
dc.relationGómez Ocampo, G. (1997) “El discurso ensayístico en De Sobremesa e Ibis”. Leyendo a Silva. Tomo III. Compilación y Prólogo de Juan Gustavo Cobo Borda. Edición dirigida por Luis Fernando García Nuñez. Editorial Serie “LA GRANADA ENTREABIERTA”, 82. Santa Fé de Bogotá: Instituto Caro y Cuervo, 1997. 333-348. Impreso
dc.relationGuerrero Almagro, B.(2018) “José Fernández y su abrazo imposible. El ideal modernista en “De Sobremesa”, de José Asunción Silva”. La Flor Azul, De Sobremesa, de José Asunción Silva, Islabahia.com. Revista 230. Web. 14 Junio 2018. http://www.islabahia.com/arenaycal/2015/230_octubre/berta_guerrero230.asp. Web
dc.relationGutiérrez Girardot, R. (1985) “De Sobremesa: El arte en la sociedad burguesa moderna.” José Asunción Silva, Vida y Creación. Fernando Charry Lara. Presidencia de la República. Nueva Biblioteca Colombiana de Cultura. Editorial Printer Colombiana Ltda. Procultura S.A. Primera edición Bogotá- Colombia (1985): 445-455. Impreso
dc.relationGutiérrez Girardot, R.. (1990) José Fernández Andrade: un artista colombiano finisecular frente a la sociedad burguesa. Fundación Libro total,1990. Impreso
dc.relationIrigaray, L. (1985) This Sex Which is no one. Ithaca New York: Cornell University Press, 1985. Impreso
dc.relationJiménez, Marco A. (2018) "Peter Sloterdijk y los confines de la modernidad." Revista Trimestral FRACTAL 10/09/2018: 1. http://www.mxfractal.org/RevistaFractal5354MarcoAJimenez.htm.
dc.relationMancini, G. (1961) "Notas Marginales a las Poesías Líricas de José Asunción Silva ." THESAURUS. Tomo XVI. Centro Virtual Cervantes. Núm 3 (1961): 614-638. Impreso
dc.relationMartínez-Pinzón, F. (2013) "El invernáculo móvil de José Fernández: naturaleza, tecnología y degeneración en la prosa de J. A. Silva." Revista de Estudios Hispánicos, vol. 47 no. 3, 2013, pp. 509-532. Project MUSE, doi:10.1353/rvs.2013.0046. Web
dc.relationMarún, G. (1994) “De Sobremesa a: El vértigo de lo invisible.” Leyendo a Silva. Tomo II. Compilación y Prólogo de Juan Gustavo Cobo Borda. Edición dirigida por Luis Fernando García Nuñez. Editorial Serie “LA GRANADA ENTREABIERTA”, 68. Santa Fé de Bogotá: Instituto Caro y Cuervo, (1994): 376-393. Impreso
dc.relationMeyer-Minnemann, K. (1998) “Nietzsche y Silva. Nietzsche y el alma moderna de José Fernández.” Revista Casa Silva, vol 11. (1998): 149-162. Impreso
dc.relationMontezuma Ramos, V. (2015) “Crítica de la razón cínica De Peter Sloterdijk”. Universidad Nacional de Ingeniería/ Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Artes. Sección Postgrado. Maestría en Ciencias. Seminario de Crítica. 24 de Junio de 2015: 1-9. issuu.com Web. 13 Junio 2018. https://issuu.com/vmontezuma/docs/sloterdijk_grgrhuksfhsdfhdfkh.docx.
dc.relationNavia Velasco C. (1996) "La imagen de la mujer en De Sobremesa." De sobremesa lecturas críticas. Santiago de Cali: Universidad del Valle, 1996. 137. Impreso
dc.relationOrjuela, H. H. (1976) De Sobremesa y otros estudios sobre José Asunción Silva. Editorial Serie “LA GRANADA ENTREABIERTA”, 14. Santa Fé de Bogotá: Instituto Caro y Cuervo. Impresión 30 de septiembre 1976. Impreso
dc.relationParra, J. I. (2016) "Reflexiones en torno a Silva y su novela De sobremesa." Revista Casa Silva (2016): 262-271. Impreso
dc.relationPellicer, R. (1999) “De sobremesa de José Asunción Silva y la novela modernista.” Anales de Literatura hispanoamericana, vol 28. (1999): 1081-1105. Impreso
dc.relationPeñuela Contreras, D. M. (2013) "Crítica a la razón cínica contemporánea : Reversión de la relación vida y aprendizaje” Praxis & Saber, vol 4, Núm 7. Enero-Junio (2013): 159-178. Web
dc.relationPérez, R. (2007) “Irony, Love, And Political Economy In José Asunción Silva’s.” Academic Search Complete. Hispanofília. 150. (2007): 87-102. Web. 3 Apr. 2016
dc.relationRicoeur, P. (1995) Teoría de la Interpretación, Discurso y excedente de sentido. Siglo Veintiuno editores. Universidad Iberoamericana Depto de Letras. Primera Edición 1995. Impreso
dc.relationRos, O. (2001) Lo siniestro se sigue riendo en la literatura de Lamborghini, Aira y Carrera, y en la producción cultural poscrisis 2001. Instituto Internacional de Literatura Iberoamericana Universidad de Pittsburgh. Serie Nuevo Siglo, 2016. Impreso
dc.relationSafranski, R. & Sloterdijk, P. (2003) Crítica de la razón cínica. Traducción del alemán de Miguel Ángel Vega Cernuda. España: Editorial Siruela, Edición Marzo 2003. Contraportada. Impreso
dc.relationSánchez Godoy, R. (2007) “Los Médicos y el extraño padecimiento de José Fernández Andrade. En “De Sobremesa” de José Asunción Silva.” University of Pittsburg. Revista Med, vol. 15 no. 2, 2007, p.p. 313-320. Web
dc.relationSancholuz, C. (2011) "Lecturas del Decadentismo en "De sobremesa" de José Asunción Silva." Alicante: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes 2011: 1. www.cervantesvirtual.com. 18 Junio 2018 http://www.cervantesvirtual.com/nd/ark:/59851/bmc7h248. Web
dc.relationSantos, Molano E. (2016) "La Vida Literaria de José Asunción Silva." Revista Casa Silva (2016): 248-261. Impreso
dc.relationSarmiento, E. (1968) "Estructuración y simbolismo en De sobremesa, de José Asunción Silva ." Centro Virtual Cervantes. AIH. ACTAS III (1968): 807-814. Impreso
dc.relationSilva, J. A. (1965) Compilación y Revisión de Don Alberto de Miramon y de Don Camilo de Brigard Silva. País. Colombia. Editorial Banco de la República, 1965.
dc.relationSloterdijk, P. (2003) Crítica de la razón cínica. Traducción del alemán de Miguel Ángel Vega Cernuda. España: Editorial Siruela, Edición Marzo 2003. Impreso
dc.relationSmith, M. I. J. (1980) Asunción Silva Contexto y Estructura de su obra. University of North- Carolina- Greensboro. Dept of Romance Languages. Ediciones Tercer Mundo 1980. Impreso
dc.relationValcárcel, E. (1998) “De sobremesa de José Asunción Silva Pintura, Poesía y Novela.” THESAURUS. Tomo LIII. Centro Virtual Cervantes. Núm. 1 (1998): 61-78. Impreso
dc.relationVásquez Rocca, A. (s.f.) "De la escuela cínica al cinismo contemporáneo de Sloterdijk." Homines.com. 01/02/2015: 1. www.homines.com. 13/09/2018 https://www.homines.com/palabras/cinica_cinismo/.
dc.relationVillareal Vásquez, L. (1994) “De José Asunción Silva a José Fernández De Andrade o la autobiografobomanía del discurso literario.” THESAURUS. Tomo XLIX. Centro Virtual Cervantes. Núm. 2 (1994): 394-397. Impreso
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleJosé Fernández en “De sobremesa” de José Asunción Silva y el Cínico moderno en “Crítica de la razón cínica” de Peter Sloterdijk


Este ítem pertenece a la siguiente institución