Generación de Nuevo Conocimiento: Otra publicación divulgativa
Fundamentación del Grupo y Línea de Investigación: Educación, Derechos Humanos y Ciudadanía, 2017.
Fecha
2017Registro en:
Vélez, Claudia., Pérez, Tito., Espinosa, María., Londoño, Patricia., Loaida, Sardiñas., Mena, Marciel., Castiblanco, Rodulfo., Bustamante, Sabas., Bohóques, Juan., Morero, William., Obando, Wilman., Saenz, Marya., Ramírez, Mario., Rojas, Nelson & Arias, Carmen. (2017). Fundamentación del grupo y Línea de Investigación: Educación, Derechos Humanos y Ciudadanía, 2017. Universidad Santo Tomás Abierta y a Distancia.
Autor
Vélez de la Calle, Claudia del Pilar
Pérez Pérez, Tito Hernando
Espinosa Castelblanco, Maria Eugenia
Londoño Holguín, Patricia
Sardiñas Iglesias, Loida Lucía
Mena López, Maricel
Castiblanco Carrasco, Rodulfo Armando
Bustamante Fuentes, Sabas Manuel
Bohórquez Montoya, Juan Pablo
Morero, William
Obando Urueña, Wilman Tomas
Saenz Cabezas, Marya Hinira
Ramírez, Mario
Rojas, Nelson
Arias, Carmen Beatriz
Institución
Resumen
Education as a fundamental right requires state responsibility, but the replicated national educational policies of the International Educational Policies have shown a regressive tendency in the last two decades to protect this right with a view to generating practices of education entrepreneurship, for our interest , higher education, which superimposes the administrative logic over the academic rationality and social benefit of a society and a nation that requires raising the levels of education of its inhabitants to be able to take on the scientific, technological, technical and cultural challenges that the Glocal development model assumes.