Características y componentes de las unidades didácticas que en la clase de educación física y el semillero juego, deporte y recreación, promueven los “hábitos de vida saludables”, de los escolares de grado segundo del I.E.D. Colegio Técnico Tomás Rueda Vargas jornada única.
Fecha
2018Registro en:
Vásquez Ladino, F. J. (2018). Características y componentes de las unidades didácticas que en la clase de educación física y el semillero juego, deporte y recreación, promueven los “hábitos de vida saludables”, de los escolares de grado segundo del I.E.D. Colegio Técnico Tomás Rueda Vargas jornada única.
M.A.F.S. V33ca 2018
reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
instname:Universidad Santo Tomás
Autor
Vásquez Ladino, Fredy Jhovan
Institución
Resumen
The didactic unit allows the child to explore his motor skills, from the planning, execution and evaluation of practices of physical activity played, governed by the inclusion of ICTs whose characteristics and components respond to a specific group of people and where the principles are respected. of activity, individuality, adaptability and flexibility. Understanding this, the didactic units are characterized by being based on interactive games of augmented reality that have high degrees of motivation and adherence, seen in learning activities such as games of competition and cooperation that allow a greater development of communication skills and students' social skills.