es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Diseño de la Política para otorgamiento del Crédito Directo a Estudiantes de la Universidad Santo Tomás

        Fecha
        2021-07-02
        Registro en:
        Urrego-Cartagena, S. (2021). Diseñó de la Política para el Otorgamiento del Crédito Directo a Estudiantes de la Universidad Santo Tomás [Tesis de Maestría, Universidad Santo Tomás Colombia]. Repositorio institucional
        http://hdl.handle.net/11634/34745
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Urrego Cartagena, Steffany
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The Constitución Politica of Colombia of 1991 establishes in article 67 that education is a right of the individual and a public service, where the State shall provide free education in public educational institutions. For its part, article 69 of this document also mentions that it is the State who must facilitate the financial mechanisms that make possible the access of all eligible persons to higher education. Thus, the State has generated programs led by the Ministerio de Educación Nacional that implement the provisions of these regulations. In particular, the Universidad Santo Tomás offers the possibility of financing enrollment, this option helps students to defer payment during the semester, aiming directly at reducing the dropout rate due to economic factors. However, to date there is no document that regulates the concession of credit to students. The methodology proposed in this document is descriptive and explorative, which allows the study of the context of the different financial institutions in the market and other institutions of Higher Education where the way in which these institutions implement strategies in the granting of educational credit is analyzed. The purpose of this document is to present a proposal for a credit policy, which regulates and regulates the process of granting tuition financing for the Universidad Santo Tomás.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018