dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001367810
dc.creatorMuñoz Rojas, Henry Alfonso
dc.date.accessioned2020-05-18T18:26:03Z
dc.date.accessioned2022-09-28T13:53:18Z
dc.date.available2020-05-18T18:26:03Z
dc.date.available2022-09-28T13:53:18Z
dc.date.created2020-05-18T18:26:03Z
dc.date.issued2020-05-18
dc.identifierMuñoz Rojas, Henry Alfonso. (2016). La investigación cualitativa: práctica desde Atlas.ti. Bogotá. Universidad Santo Tomas
dc.identifier978-958-631-963-8
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/23251
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3648563
dc.description.abstractThe qualitative paradigm has replaced the methods or methods for research in the social and human sciences that for a long time were excluded from the quantitative method. It was unthinkable, or at least unlikely, that the scientific method could be used in anthropological, historical, social or educational studies. The search for absolute truth where the investigating subject must remain independent of the investigated object, there is no sense in the subjectivities and intersubjectivities of qualitative research work because meanings, meaning, Experiences and experiences where the subject is involved and can be an object of investigation, which does not fit in the empirical and experimental method.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherProducción Editorial
dc.relationBerelson, B. (1952). «Content Analysis» En: Handbook of Social Psychology Vol I. New York, EEUU.
dc.relationFranco Naranjo, I. (2011). Interacción y aprendizaje colaborativo en el curso virtual de linguisticade la UNAD. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia.
dc.relationGaleano, M. E. (2004). Estrategias de investigación social cualitativa. El giro de la mirada. Medellín: la carreta E.U
dc.relationGómez Ramírez, M., Calvache, L., & Poveda Alonso, O. (2011). Relación entre los estilos de aprendizaje y el uso de las TIC en el proceso de aprendizaje de los estudiantes de pregrado de la facultad de negocios internacionales de la Universidad Santo Tomás - sede Bogotá. Tesis de grado de maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia.
dc.relationGuarnizo Vargas, C. M., & Casallas Bello, A. (2010). Caracterización de un modelo de mediación tecnológica para desarrollar el aprendizaje autónomo en los profesores de la Fundación Universitaria CAFAM. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
dc.relationHeidegger, M. (1988). Ser e tempo. (Vozes, Ed.) Petrópolis
dc.relationHernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, M. (2010). Metodología de la investigación (Quinta ed.). México D.F., México: McGraw Hill
dc.relationHernández, J., Herrera, L., Martínez, R., Páez, J., & Páez, M. (2011). Seminario: Generación de Teoría: Teoría fundamentada. Puerto Ordaz.
dc.relationHusserl, E. (2001). Idéia de fenomenologia. Lisboa, Portugal: 70, edições.
dc.relationKrippendorff, K. (1990). Metodología del análisis de contenido. Teoría y práctica. (E. Paidos, Ed.) Barcelona, España: Ibérica S.A
dc.relationMeneses Cabrera, T. (2009). La inteligencia colectiva en la educación digital. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
dc.relationMoreno Cortés, G., & Latorre Barragán, C. (2010). Componentes de la mediación comunicacional para la mediación pedagógica en el sistema de educación virtual de la Fundación Universitaria Panamericana. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomàs, Bogotá, Colombia.
dc.relationOsgood, C. (1959). Representational model and relevant research methods. In Pool I. (Ed.), Trends in Content Analysis. Illinois, EEUU: IL:Illinois Press.
dc.relationPáramo, P. (26 de Febrero de 2006). Investigación Alternativa: Por una distinción entre posturas epistemológicas y no entre métodos. Revista de Epistemología, 1-7.
dc.relationPorta, L., & Silva, M. (Octubre de 2003). La investigación cualitativa: el análisis de contenido en la investigación educativa. Recuperado el 12 de Julio de 2015, de Universidad Católica de Córdoba: http://goo.gl/ifPnt
dc.relationRicardo Moreno, G. E., Pineda Pinilla, M., & Ramírez de Díaz, S. (2011). Caracterizacion del rol del tutor ideal en Ambientes Virtuales de Aprendizaje (AVA), a partir de la estrategia del trabajo colaborativo en los cursos virtuales de la UNAD. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia.
dc.relationRodríguez, S. M. (2011). Caracterización de la presencia social En el foro virtual del curso Basic English 3 De la licenciatura en lengua extranjera inglés De la Vicerrectoría de Universidad Abierta y a Distancia De la Universidad Santo Tomás. Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá.
dc.relationRomero Gómez, A. R. (2009). Efecto en la construcción de conocimiento en la asignatura informática general, con un curso diseñado en la modalidad de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP), mediante un Ambiente Virtual de Aprendizaje (AVA). Tesis de grado de Maestría, Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia.
dc.relationSouza Minayo, M. C. (Septiembre-diciembre de 2010). Los conceptos estructurantes de la investigación cualitativa. Salud colectiva, 6(3), 251-261.
dc.relationStrauss, A. L., & Corbin, J. M. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. London: Sage.
dc.relationStrauss, A., & Glaser, B. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. New York: Aldine de Gruyter
dc.relationTamayo y Tamayo, M. (1994). El proceso de investigación científica. (N. editores, Ed.) México D.F., México: Limusa.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.sourceinstname:Universidad Santo Tomás
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.titleLa investigación cualitativa: práctica desde Atlas.ti
dc.typeGeneración de Nuevo Conocimiento: Libro resultado de investigación


Este ítem pertenece a la siguiente institución