es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Síndrome de burnout, funcionamiento familiar y rendimiento académico en estudiantes del programa de psicología de la Universidad Santo Tomás - Bogotá

        Fecha
        2021-04-09
        Registro en:
        Laverde, K. , Rada, C. y Garzón, J. (2021).Síndrome de burnout, funcionamiento familiar y rendimiento académico en estudiantes del programa de psicología de la Universidad Santo Tomás - Bogotá (Tesis de Pregrado). Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia. Repositorio Institucional – Universidad Santo Tomás.
        http://hdl.handle.net/11634/33369
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Garzón Callejas, Julieth Carolina
        Laverde Corredor, Karen Angélica
        Rada Combariza, Camila Andrea
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The present research objetive is to relate burnout syndrome, family functioning and academic performance of the psychology’s program students from the Santo Tomás University in Bogotá, through a case study with 75 students as a random sample of the 3 training cycles of the 22.32 % of a total population of 336 students; in whom the burnout syndrome was evaluated using the MBI-S (Maslach Burnout Inventory – Student) questionnaire and the perception of family functioning through the Adaptation, Participation, Personal Resource Gradient, Affection and Resources (APGAR-Family) questionnaire. The results were contrasted among them and with the academic performance through the accumulated average of each student. Pearson's correlation coefficient was used for the latter and for burnout, and Spearman's for family perception; From the significance obtained in the Kolmogorov-Smirnov test. The results shows the absence of burnout syndrome, medium-level correlations between the perception of family functioning and the components of the burnout syndrome: exhaustion (0.50), cynicism ( 0.52) and negative self-efficacy (-0.69), as well as predominant normality in family functioning (76%); Furthermore, a slight non-significant relationship was established between the mentioned variables and the academic average (-0.2, -0.07 and 0.17 respectively), which was slightly higher in the perception of family functioning (-0.10).It is concluded that the perception of family functioning has a moderate influence on the presence of the components of burnout syndrome.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018