dc.contributor | Universidad Santo Tomas | |
dc.creator | Melo Jiménez, María Alejandra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-14T16:51:36Z | |
dc.date.accessioned | 2022-09-28T13:41:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-14T16:51:36Z | |
dc.date.available | 2022-09-28T13:41:47Z | |
dc.date.created | 2021-05-14T16:51:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier | Melo , M . (2020). De conflictos, perdones y justicias. Iniciativas étnicas de paz en la Colombia transicional. Bogotá: Universidad Santo Tomás. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/34123 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3644103 | |
dc.description.abstract | Colombia is going through a process that has been a turning point in the constitution of its history, as it has finally reached a peace agreement that has been
and proposes different ways of understanding the conflict,
and peace and to contribute in different ways in its management, among them, the construction of peace from the recognition of diversity.
peacebuilding based on the recognition of diversity. In
This recognition is based on the gender approach, which is based on "recognizing and taking into account the needs, characteristics and economic, cultural and social particularities of the territories, of women throughout their life cycle, of women and men, of women and men, of women and men, of women and men, of women and men, of women and men, of women and men.
throughout their life cycle, of rural communities and groups in conditions of vulnerability, guaranteeing socio-environmental sustainability" (Final Agreement, 2016, p. 11). From there, the place of
women as active subjects, builders of peace. | |
dc.relation | Acuerdo final para la terminación del conflicto y la construcción de una paz estable y duradera (2016). Mesa de Conversaciones. Colombia: Mesa de Conversaciones para la Terminación del Conflicto y la Construcción de una Paz Estable y Duradera. https://www.mesadeconversaciones.com. co/sites/default/files/12-1479102292.11-1479102292.2016nuevoacuerdofinal-1479102292.pdf | |
dc.relation | Ardila, A. E. (2002) Justicia comunitaria y el nuevo mapa de las justicias. Santiago de Cali, Colombia: Criterio Jurídico. | |
dc.relation | Austin, B., Fischer, M., Giessmann H. J. (eds.) (2011). Advancing conflict transformation. The Berghof Handbook II. Opladen/Framington Hills: Barbara Budrich Publishers. Disponible en www.berghof-handbook.net | |
dc.relation | Butler, J. (1996). El género en disputa. Barcelona, España: Paidós | |
dc.relation | Gómez, B. A. (2011). Pueblo rrom – gitano – de Colombia: haciendo camino al andar | |
dc.relation | Gómez, B. A. (13 de mayo de 2016). Diálogo con Dalila Gómez, representante del pueblo rrom. Bogotá, Colombia. | |
dc.relation | Huergo, J. (2007). Una primera aproximación al campo. Lo educativo y el proceso de formación de sujetos y subjetividades. Recuperado de http:// comeduc.blogspot.com/2007/04/documento-de-ctedra-una-primera.html | |
dc.relation | Jelin, E. (2002). Los trabajos de la memoria. Madrid, España: Siglo xxi. | |
dc.relation | Kaplum, M. (1998). Modelos de educación y modelos de comunicación. En M. Kaplum, Una pedagogía de la comunicación (pp. 15-77). Madrid, España: Torre. | |
dc.relation | Lagarde, M. (2005). Los cautiverios de las mujeres: madresposas, monjas, putas, presas y locas. México D. F., México: Universidad Nacional Autónoma de México | |
dc.relation | Lamas, M. (comp.). El género: la construcción cultural de la diferencia sexual. México, México: pueg | |
dc.relation | Misión Rural (ed.). (2008). El pueblo rom - gitano que habita la ciudad de Bogotá. Colombia: Luar Comunica | |
dc.relation | Paternina, H. y Gamboa, J. (1999). Los gitanos: tras la huella de un pueblo nomada. Nómadas, 10, 156-170. | |
dc.relation | Rojas, V. C. y Gamboa, M. J. (2008). La kriss romaní como sistema jurídico transnacional. Íconos, 031, 43-55. | |
dc.relation | Scott, J. W. (1996). El género: una categoría útil para el análisis histórico. En M. Lamas (comp.), El género: la construcción cultural de la diferencia sexual (pp. 265-302). México, México: pueg. | |
dc.relation | Yancovich, H. (19 de julio de 2016). Diálogo con Hugo Yancovich, Jefe de la Kumpania de Pasto – Nariño. Corazón de Jesús, Pasto-Nariño. | |
dc.relation | Yancovich, H. (20 de julio de 2016). Primer diálogo con los integrantes de las Kumpanias de Pasto-Nariño y Venezuela, Corazón de Jesús, Pasto-Nariño. | |
dc.relation | Yancovich, H. (20 de julio de 2016). Segundo diálogo con integrantes de las kumpanias de Pasto y Venezuela, Corazón de Jesús, Pasto-Nariño. | |
dc.relation | http://unidadinvestigacion.usta.edu.co | |
dc.relation | https://repository.usta.edu.co/handle/11634/24101 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Parte 3: etnografía del pueblo rrom de bogotá y pasto: kriss y pacha (justicia y paz). Capitulo 2: Las gitanas y su función en la comunicación-educación rromaní: las bases sociales de la convivencia | |