Construcción de un arquetipo pedacosmoteantropo relacional a partir de los fundamentos de la pastoral educativa claretiana y la práctica pedagógica de los maestros
Fecha
2019-01-25Registro en:
García, W. (2018). Construcción de un Arquetipo Pedacosmoteantropo Relacional a partir de los Fundamentos de la Pastoral Educativa Claretiana y Práctica Pedagógica de los Maestros.(Tesis Doctoral).Bogotá: Universidad Santo Tomas de Aquino. Facultad de Educación.
reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
instname:Universidad Santo Tomás
Autor
García Flórez, Wilmer
Institución
Resumen
This work proposes the construction of a relational pedacosmoteantropo archetype from the pastoral work of education and pedagogical practice of teachers that responds to the educational challenges of the 21st century. It attempts to redefine a new pedagogical relationality of the fundamental dimensions of the educational act such as: the care of the common house, the proximity ethics and transcendence through the pedagogy of memory and provocacional convocacional that facilitates the formation of the vocation pedacosmoteantropa relational in the neo-liberal school of these times.