bachelor thesis
Fortalecimiento de los Procesos de Lectura, Escritura y Oralidad a través de un ambiente virtual de aprendizaje, para los estudiantes de grado octavo de la Fundación Instituto Tecnológico del Sur.
Fecha
2020-09-08Registro en:
Pulido, L.R. (2020). Fortalecimiento de los Procesos de Lectura, Escritura y Oralidad a través de un ambiente virtual de aprendizaje, para los estudiantes de grado octavo de la Fundación Instituto Tecnológico del Sur. [Trabajo de grado, Licenciatura en Informática Educativa] Universidad Santo Tomás, Colombia.
reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
instname:Universidad Santo Tomás
Autor
Pulido Sánchez, Lina Rocío
Institución
Resumen
Design of a didactic strategy in a virtual learning environment consisting of three moments and aimed at eighth grade students from the Fundación Instituto Tecnológico del Sur school. For this, opportunities for improvement found and the habits and preferences of the students were taken into account. The theoretical framework is based on the theories of Benjamin Bloom on reading, writing and oral skills and Jhon Hurley Flavell from the exercise of metacognition as self-awareness of one's own knowledge.