dc.contributorGarza Puentes, Néstor Fernando
dc.creatorPretel Meneses, Álvaro José
dc.date.accessioned2018-06-21T20:27:43Z
dc.date.accessioned2022-09-23T22:07:51Z
dc.date.available2018-06-21T20:27:43Z
dc.date.available2022-09-23T22:07:51Z
dc.date.created2018-06-21T20:27:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10784/12400
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3539749
dc.description.abstractThe article analyzes the effects of mass transit systems and buildable capital gains in Latin American cities, inspiring in a comprehensive review of land use theoretical literature and agglomeration economics -- After the theoretical discussion identify its implications and possible outputs, and make´s a study case over the city of Cali and it´s Mass Transportation System -MIO, studying how to generate additional buildable areas and incomes trough value capture instruments, to finance public works
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad EAFIT
dc.publisherMaestría en Economía
dc.publisherEscuela de Economía y Finanzas
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAcceso abierto
dc.subjectEspacio público
dc.subjectSistemas de Transporte Masivo - Latinoamérica
dc.subjectSistema Integrado de Transporte Masivo - MIO - Cali (Valle del Cauca - Colombia)
dc.subjectFinanciamiento - obras públicas
dc.titleEdificación y plusvalías: impacto de sistemas de transporte masivo. Revisión Caso Cali, Colombia, periodo 2006-2016
dc.typemasterThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución