dc.contributorSalas García, Ángela Milena
dc.creatorCura Álvarez, Valentina
dc.date.accessioned2021-12-03T16:03:59Z
dc.date.accessioned2022-09-22T13:51:44Z
dc.date.available2021-12-03T16:03:59Z
dc.date.available2022-09-22T13:51:44Z
dc.date.created2021-12-03T16:03:59Z
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/33243
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_33243
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3433376
dc.description.abstractThis research was presented as an opportunity to listen and give awareness to stories that invite us to think about the armed conflict and Peace Education from the voices of middle childhood and in relation to moral emotions. Therefore, the objective consisted in investigating how the concepts of moral emotions and Peace Education are articulated from the perspective of this population group. In this sense, narratives were studied as places of enunciation of children's voices and content analysis was applied as the means to interpret them. First, childhood was proposed from an approach that recognizes it as a life experience and as an opportunity to learn from novelty. In addition, moral emotions were presented recognizing their social and contextual dimension, and it was advocated a Peace Education reconfigured by and for the victims. Afterwards, a content analysis model was built and applied, which articulated these theoretical categories with evidence that could be identified in the five selected stories, and which are part of the book "Los niños piensan la paz" and the project "Mi historia: la niñez que peleó la guerra en Colombia”. Through the model, it was possible to identify evidence that reaffirms the need to involve children as an active population in the processes of Peace Education, both as recipient and active agents. Indeed, through their own experiences, it is possible to think of a Peace Education that allows them to give an account of their experiences and feelings, while it facilitates directing them towards the attention of the same damages and acts of violence that they have experienced.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherEstudios de Artes Liberales en Ciencias Sociales
dc.publisherEscuela de Ciencias Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectSentimientos morales
dc.subjectEducación para la paz
dc.subjectNiñez media
dc.subjectNarrativas
dc.titleEvidencias del vínculo entre sentimientos morales y educación para la paz desde narrativas sobre la niñez media
dc.typebachelorThesis


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