Trabajo de grado - Maestría
Propuesta de un objeto virtual de aprendizaje para la enseñanza de la nomenclatura de la química inorgánica dirigido a estudiantes de grado décimo del Colegio Kennedy I.E.D.
Fecha
2015-06-09Autor
Rivera Ortega, Mónica Mercedes
Institución
Resumen
En esta propuesta se plantea el diseño de un Objeto Virtual de Aprendizaje como herramienta para la enseñanza y aprendizaje de la nomenclatura química inorgánica utilizando estrategias para el desarrollo de la metacognición que les permiten a los estudiantes adquirir autonomía en su proceso de aprendizaje. Abstract. In this approach the design of a Virtual Learning Object as a tool for teaching and learning of inorganic chemical nomenclature is proposed, taking into account the identification of functional groups, the use of different types of classification and its application. Initially an epistemological historical review of the use of language for naming chemical compounds was performed, then the theoretical foundation for the use of different classification and finally raises the pedagogical principles. The OVA design is based on the use of virtual learning tools based on the methodology of problem solving and is intended for sophomores Kennedy College District, in order to facilitate use of the language of chemistry and therefore proper learning