dc.creatorGuerrero, Carmen Helena
dc.creatorMeadows, Bryan
dc.date.accessioned2019-07-03T03:10:34Z
dc.date.available2019-07-03T03:10:34Z
dc.date.created2019-07-03T03:10:34Z
dc.date.issued2015-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifierhttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66939
dc.identifierhttp://bdigital.unal.edu.co/67967/
dc.description.abstractThis study analyzes the online, peer-peer dialogue between two groups of nonnative English-speaking teachers who are attending graduate programs in Colombia and the United States. Framed by the theoretical concepts of critical pedagogy and global professional identity, a qualitative analysis of the data shows that their expert vs. novice roles played a significant part in shaping their positions on the four themes that they discussed: the role of English language teaching in the global world, institutional constraints on teachers, whose culture to teach, and linguistic diversity in the classroom. This study highlights the responsibility of teacher education programs to cultivate healthy nonnative English speaker teachers’ professional identities given the global complexities that continue to unfold around these teachers.En este estudio se analiza el diálogo en línea entre profesores de inglés no nativos, estudiantes de maestría en Colombia y Estados Unidos. El estudio se sustentó en pedagogía crítica e identidad profesional global. El análisis de los datos muestra que los roles experto/novato jugaron un papel relevante en las posiciones que los participantes asumieron con relación a cuatro temas: el papel de la enseñanza del inglés en el mundo global, las limitaciones institucionales sobre los docentes, qué cultura enseñar, y la diversidad lingüística en el salón. Este estudio señala la responsabilidad de los programas de formación docente en promover un desarrollo saludable de la identidad profesional de los profesores no hablantes nativos, dadas las complejidades globales a las que se enfrentan.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relationPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relationGuerrero, Carmen Helena and Meadows, Bryan (2015) Global Professional Identity in Deterretorialized Spaces: A Case Study of a Critical Dialogue Between Expert and Novice Nonnative English Speaker Teachers. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 13-27. ISSN 2256-5760
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/44194
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.titleGlobal Professional Identity in Deterretorialized Spaces: A Case Study of a Critical Dialogue Between Expert and Novice Nonnative English Speaker Teachers
dc.typeArtículo de revista


Este ítem pertenece a la siguiente institución