dc.contributorAsesor Tesis
dc.creatorPrieto Patiño, Andrés Felipe
dc.creatorGarcía González, Mauricio Andrés
dc.date.accessioned2014-06-01
dc.date.accessioned2014-12-23T07:30:10Z
dc.date.accessioned2019-05-30T18:11:08Z
dc.date.available2014-06-01
dc.date.available2014-12-23T07:30:10Z
dc.date.available2019-05-30T18:11:08Z
dc.date.created2014-06-01
dc.date.created2014-12-23T07:30:10Z
dc.date.issued2014-06-01
dc.identifier271033
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10906/77087
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=271033
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/2937393
dc.description.abstractThe following thesis presents the development of a marketing plan for the company e-Commerce 360. The proposed plan will make possible for the company to provide its customers with an integrated offer of digital solutions of e-commerce targeted to micro, small and medium size business in the region. In chapter 4, a situation analysis based on the 5C's model (Costumer, Company, Competition, Collaborators, Context) is developed and concludes with the design of a SWOT matrix (strengths, weaknesses, opportunities, and threats). In Chapter 5 the results of the market research are presented and analysed, whilst in Chapter 7 the strategic theme is developed and the relevant variables taken into account for the market segmentation, the target market and the positioning statement are presented. Lastly, Chapter 8 presents the marketing aims and objectives identified to achieve a mixture of marketing models based on the Seven P Formula (Product, Price, Place, Promotion, People, Process and Physical evidence). In addition a P&L (Profit and Losses statement) and a timeline for the execution of the proposed marketing plan are presented.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Icesi
dc.publisherFacultad de Ciencias Administrativas y Económicas
dc.publisherDepartamento de Mercadeo y Negocios Internacionales
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectPlan de mercadeo
dc.subjectComercio electrónico
dc.subjectMercadeo de servicios
dc.subjectMipymes
dc.subjectEmpresas
dc.subjectNegocios y management
dc.subjectMercadeo
dc.subjectBusiness
dc.subjectProducción intelectual registrada - Universidad Icesi
dc.subjectMarketing plan
dc.subjectElectronic commerce
dc.titlePlan de Mercadeo para la empresa e-Commerce 360
dc.typeTesis


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