dc.contributor | Pineda Santoyo, Víctor Manuel | |
dc.creator | Rosas García, Diana Kheyla | |
dc.date.accessioned | 2019-03-11T16:08:35Z | |
dc.date.available | 2019-03-11T16:08:35Z | |
dc.date.created | 2019-03-11T16:08:35Z | |
dc.date.issued | 2013-08 | |
dc.identifier | http://bibliotecavirtual.dgb.umich.mx:8083/xmlui/handle/DGB_UMICH/92 | |
dc.description.abstract | This research was based on a framework that defines industrialized society about art, in this case music. The technology and the commercialization abducted the musical process to be necessarily consumed. For it uses the falsification of authenticity by means of the spectacle. This means the necessary fragmentation of the sound with all of the musical and the individual in relation to society to which it belongs. This is how men and women see diminished direct experience not only in the arts but with the world and himself. Digitizing reality causes spraying mass. We studied these concepts concluding that music is a reflection of a sick society, whose fragmentation keeps it in a state of conformity somnolence and where only perceives pale shadows. | |
dc.description.abstract | La investigación se realizó partir del marco que define a la sociedad industrializada respecto al arte, en este caso la música. La tecnología y la mercantilización abdujo al proceso musical a ser forzosamente consumida. Para ello se sirve la falsificación de lo auténtico por medio de la espectacularización. Esto significa la necesaria fragmentación de lo sonoro con la totalidad de la obra musical y del individuo en relación con la sociedad a la que pertenece. Así es como hombres y mujeres ven mermada la experiencia directa no solo con las artes sino con el mundo y consigo mismo. La digitalización de la realidad provoca la pulverización de la masa. Se estudiaron estos conceptos concluyendo que la música es el reflejo de una sociedad enferma, cuya fragmentación la mantiene en estado de conformismo somnolente y en donde sólo percibe pálidas sombras. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | info:eu-repo/classification/cti/4 | |
dc.subject | IIF-M-2013-1077 | |
dc.subject | Musical | |
dc.subject | Espectáculo | |
dc.subject | Estética | |
dc.title | Experiencia musical: fragmentación y espectáculo | |
dc.type | Tesis | |