Juventud hiperconectada. Comunicación y sociabilidad virtual. Estudio de caso sobre desconexión de medios durante 24 horas en jóvenes universitarios españoles

dc.creatorCáceres Zapatero, María Dolores
dc.creatorMorales Corral, Enrique
dc.date.accessioned2018-03-07T13:36:19Z
dc.date.available2018-03-07T13:36:19Z
dc.date.created2018-03-07T13:36:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/15344
dc.description.abstractThis collaboration presents the results of a study conducted with 190 college students who had a 24 hours media disconnection experience. The aim was to know the feelings experienced and how the situation affected their interpersonal and communication relationships. We wanted that students could learn, reflect and analyze their own communication habits in order to identify opportunities, challenges and risks; and also become aware of their dependence on media every day. The work tried to promote responsible use of the Internet and other media. Young people were invited to express, through a questionnaire, their feelings. Answers were coded and processed with SPSS software. The results show that hyperconnection is their way of relating and being in the world, that its absence causes discomfort and technologically mediated communication has replaced a major part of the face to face communication.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario / Universidad de Los Andes / Universidad Complutense de Madrid
dc.relationhttps://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/3738/2694
dc.relationhttps://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/downloadSuppFile/3738/1096
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsCopyright (c) 2016 Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 7, Núm. 2 (2014): (Jul-Dic) Teoría e investigación en comunicación interpersonal; 160-177
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 7, Núm. 2 (2014): (Jul-Dic) Teoría e investigación en comunicación interpersonal; 160-177
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 7, Núm. 2 (2014): (Jul-Dic) Teoría e investigación en comunicación interpersonal; 160-177
dc.source1856-9536
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectcomunicación interpersonal
dc.subjectDesconexión
dc.subjectjóvenes
dc.subjectrelaciones interpersonales.
dc.titleHYPERCONNECTED YOUTH. COMMUNICATION AND VITUAL SOCIABILITY CASE STUDY ABOUT DISCONNECTION IN MEDIA FOR 24 HOURS IN SPANISH COLLEGE STUDENTS
dc.titleJuventud hiperconectada. Comunicación y sociabilidad virtual. Estudio de caso sobre desconexión de medios durante 24 horas en jóvenes universitarios españoles
dc.typearticle


Este ítem pertenece a la siguiente institución