Ecuador
| Tesis
Multimedia resources: videos as a tool for enhancing the listening skills of sixth graders at "Eloy Alfaro" elementary school
Autor
Sanmartín Solano, Tania Julieta
Sinchi Chuquiguanga, Maricela Alexandra
Institución
Resumen
ABSTRACT
English is considered one of the most spoken languages in the world. It is difficult for some individuals to acquire proficiency of this language because of its grammar and pronunciation in the four crucial skills of the English language: Reading, Writing, Listening and Speaking. Non-native speakers consider listening to be the most complex skills to master. At this time, technology can help avid language learners procure this language in a more enthusiastic manner. Among multimedia resources, video use stands out as the primary motivation tool when it comes to education. This paper focuses on enhancing listening skills in children using video-based material. The heart of our research relies on the information gathered in a survey, interview, pre-testing and a post-testing at Eloy Alfaro Elementary School. The results of this study dealt with students’ attention, learning motivation and the enhancement of the listening skills. The audio-video material helped children boost their listening skill as they were not only limited to listening to a recording, but were also allowed to understand through a combination of sounds and graphics. El inglés está considerado como uno de los idiomas más hablados en el mundo. Es difícil para algunas personas adquirir el dominio de esta lengua debido a su gramática y la pronunciación de las cuatro habilidades esenciales del idioma Inglés: lectura, escritura, comprensión auditiva y expresión oral. Los hablantes no nativos consideran que escuchar es la habilidad más compleja para ser dominada. En este momento, la tecnología puede ayudar a los estudiantes ávidos, procurar este idioma de una manera más entusiasta. Entre los recursos multimedia, el uso del video se destaca como la herramienta principal de motivación en lo que respecta a la educación. Este documento se centra en la mejora de habilidades de escuchar en los niños con material basado en vídeo. El corazón de nuestra investigación se basa en la información recogida en una encuesta, entrevista, pre-prueba y post-prueba en la Escuela Primaria Eloy Alfaro. Los resultados de este estudio tratan la atención de los estudiantes, la motivación de aprender y la mejora de las habilidades de escuchar. El material audio-video ayudó a los niños a incrementar su habilidad de escuchar, ya que no sólo fueron limitados a escuchar una grabación, sino que también se les permitió entender a través de una combinación de sonidos y gráficos. Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad Lengua y Literatura Inglesa Cuenca