Artículos de revistas
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AS A COMPETITIVE STRATEGY: THE CASE OF HUMAN COMPANY
RSE como estrategia competitiva: caso Human Company
Autor
Castro Murillo, Daniela; Estudiante Economía
Institución
Resumen
Human Company, a 100% Costa Rican business, through its brand Eco Sunrise has achieved to produce biodegradable goods under a socially responsible approach. This paper is aimed at evaluating how these practices influence the Company’s competitiveness levels using the PRISMA method and the CINBAGE matrix. Therefore, the general objective is to determine whether Corporate Social Responsibility (CSR) is a competitive strategy for Human Company, for which the Company must identify advantages and obstacles faced by SMEs in regards to CSR, evaluate each of the areas comprising the Company’s CSR, quantify the Company´s competitiveness, and determine how CSR influences competitiveness. Human Company, una empresa 100% costarricense, ha logrado con su marca Eco Sunrise producir bienes biodegradables con un enfoque socialmente responsable. Se busca evaluar en qué medida este tipo de prácticas influyen en los niveles de competitividad de la empresa, para esto se aplicará la metodología PRISMA y la matriz CINBAGE. Por lo tanto se plantea como objetivo general “Determinar si la RSE es una estrategia competitiva para la empresa Human Company”, para lo cual se requiere: identificar las ventajas y obstáculos que enfrentan las pymes en materia de RSE, evaluar cada una de las áreas que conforman la RSE de Human Company, cuantificar la competitividad de la empresa y determinar la influencia de la RSE sobre la competitividad.