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Congestión vehicular en Medellín: una posible solución desde la Economía
(Universidad EAFITEscuela de Economía y Finanzas, 2016-08-01)
According to the Economic theory, prices are the most accurate mechanism to solution the traffic congestion problem in urban areas. This article presents a diagnosis on the mobility issue in the city of Medellín (Colombia) ...
RFC 5690: Adding acknowledgement congestion control to TCP
(Internet Engineering Task Force (IETF)Estados Unidos, 2010)
Study on the congestion within the administrative jurisdictionEstudio regional de la congestión en la jurisdicción administrativa
(Universidad del Rosario, 2010)
This article presents the results of research conducted in order to establish the extent and causality of the phenomenon of congestion in the administrative jurisdiction on a regional basis, meaning coverage of the circuit ...
Congestión vehicular y la autoridad de transporte urbano de Lima y Callao
(Grupo RPPPE, 2018)
El 25 % de la población dedica hasta dos horas al día a trasladarse de su hogar a su centro de trabajo o estudios, además del costo de traslado en Lima, el cual podría llegar hasta el 25% del sueldo mínimo mensual de una persona.
Traffic congestion: its economic and social consequences
(ECLAC, 2000-10)
Urban transport in the largest Latin American and Caribbean cities consumes about 3.5% of regional GDP — a percentage that is inflated by the effects of traffic congestion. In addition to the costs of congestion in terms ...
La tiranía intermitente
(Empresa Editora El Comercio.PE, 2018)
«Los principales culpables de la congestión son los conductores que imponen sobre los demás lo que denomino la "tiranía de las luces intermitentes"».
Dimensión y causalidad de la congestión en la jurisdicción contencioso administrativa
(2008)
The research and development whose results are presented in this paper concludes the existence of the phenomenon known as congestion, understood as the competition between the delay in the decision processes and the ...
Lima, el tercer peor tráfico del mundo
(Mediakit Grupo RPPPE, 2019)
En los últimos años se vienen incrementando las “horas punta’’: pasamos de tener 5 horas diarias de tráfico a 9 horas diarias, lo que significa que los limeños están pasando más horas en el tráfico.