Search
Now showing items 1-10 of 14
"Dime qué te enseñan y te diré en lo que crees": conceptualizaciones y percepciones estudiantiles sobre la democracia a partir de las experiencias suscitadas por las prácticas de formación democrática adelantadas en un colegio público de Bogotá.
(Universidad del RosarioSociologíaEscuela de Ciencias Humanas, 2016)
During the nineties, important political, social and economic transformations occurred in Colombia. One of the most significant changes in education was the introduction of democratic education practices in school implemented ...
Estudio de la interacción docente-estudiante como factor de apropiación de conocimientos en educación de primera infancia colombiana
(Universidad del RosarioPsicologíaEscuela de Medicina y Ciencias de la Salud, 2015)
Teacher-student interaction is a fundamental element in the process of education for children at an early childhood. Changes in the teaching role in the process of formation are linked to the type of educational model that ...
Implementación de programas de cooperación internacional en el área de la empleabilidad de los jóvenes y su inseción laboral en América Latina, programa "Entra 21" Colombia y Chile periodo 2001-2007
(Universidad del RosarioRelaciones InternacionalesFacultad de Relaciones Internacionales, 2013)
This paper aims to describe the involvement of the International Cooperation programs Job Placement Youth in Latin America, there will be a focus specified in the Entra 21 Program created by the International Youth Foundation ...
Cubrimiento mediático de las candidaturas presidenciales femeninas en Colombia, durante la campaña de 2014, a partir de la teoría de encuadres
(Universidad del RosarioPeriodismo y Opinión PúblicaEscuela de Ciencias Humanas, 2018)
This analysis examines newspapers coverage of female presidential candidates running in Colombia for 2014. Based on the framing theory, the author examined 184 articles using the common stereotypes identified in previous ...
Análisis del equipamiento urbano escolar en la localidad de Usaquén de la ciudad de Bogotá
(Universidad del RosarioGestión y Desarrollo Urbanos EkísticaFacultad de Ciencia Política y Gobierno, 2012)
Review of urban systems through the urban school facilities. The study area was a district of the city of Bogota called Usaquén. Public policy, land management strategies and educational facilities master plan were considered.
Estudio sobre el impacto de las TIC en estudiantes y profesores de la Universidad del Rosario
(Universidad del RosarioAdministración de EmpresasFacultad de Administración, 2014)
The perception of students and teachers of the University of Rosario on the use of ICT in the educational environment is evaluated. The topics evaluated are connectivity , infrastructure, general skills , use of technological ...
Maleta pequeña y relatos cortos: Crónicas de un viajero
(Universidad del RosarioPeriodismo y Opinión PúblicaEscuela de Ciencias Humanas, 2016)
This degree work is a set of experiential character chronicles, from which the stories tourists living in inhospitable places like the desert of Tatacoa and the Amazon rainforest are narrated. These texts are intended to ...
Influencia de la relación estratégica comunitaria y el marketing en la salud financiera de las organizaciones en mercados internacionales
(Universidad del RosarioAdministrador de negocios internacionalesFacultad de administración, 2016)
Globalization has produced a series of changes in the structure of international trade, just like free trade areas that are the result from economic integrations, which have facilitated flows of capital, resources and ...
La indigenidad restringida. De la construcción de identidades indígenas kichwa en Bogotá y las categorías jurídicas que las regulan
(Universidad del RosarioAntropologíaEscuela de Ciencias Humanas, 2017)
This text explores the multiple ways how Bogotá's urban kichwa community members construct and transform their identities, taking into account the limitations of the 'indigenous' as a legal category in Colombia.
La literatura infantil en el proceso de formación moral en primera infancia. Trabajo de observación participativa en la Fundación Semilla y Fruto
(Universidad del RosarioSociologíaEscuela de Ciencias Humanas, 2017)