Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 1016
READING, INTERPRETATION AND TRANSCREATION: CONCEPTIONS OF TRANSLATION AMONG GERMAN PHILOSOPHY STUDENTS
(Unesp-faculdade Ciencias & Letras, 2015-01-01)
The interest in learning German is often triggered by the desire and need of reading German texts in their source languages, a fact that is commonly observed among Philosophy students. This paper aims at presenting an ...
Iconoclasty in German philosophyIconoclastia na filosofia alemã
(Universidade Federal de Santa Maria, 2019)
La verdad contra la palabra como persuasión en las tesis de los sofistas
(Universidad de la La Salle. Facultad de Filosofía y Humanidades. Filosofía y Letras, 2016)
Filosofía para no filósofosFilosofía para no filósofosFilosofía para no filósofos
(Universidad Autónoma del Estado de México, 2016)
O ensino da filosofia e o papel do professor-filósofo em Hegel
(Universidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Filosofia, 2014)
El período precrítico : su aporte
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2005)
El artículo trata de mostrar los aportes de Kant en el período precrítico y fundamentalmente su crítica a la metafísica de tradición racionalista. El texto no puede dejar de lado a Leibniz.
Leibniz siempre está en el ...
Spinoza in German Idealism: Rethinking Reception and Creation in Philosophy
(Taylor & Francis Ltd, 2021-05)
It is a widely accepted idea that German Idealism stands on two pillars: Kant and Spinoza. The aim of this essay is to critically reflect on this way of understanding the history of philosophy through a study of the reception ...