Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 2226
La evaluación en narrativas orales de experiencia personal: esbozo clasificatorio
(Univ. Santiago Compostela, Servicio de Publicaciones e Intercambio Científico, 2020)
La ‘evaluación’ en la narración ha sido abordada en múltiples trabajos, desde los estudios iniciales de Labov & Waletzky (1967) y Labov (1972). En la actualidad, las investigaciones que se hacen cargo de ella la estudian ...
La recolección de narraciones orales y su estudio en correlación con factores sociales: el valor de la entrevista sociolingüística
(Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2017)
Este trabajo reflexiona sobre la entrevista sociolingüística como técnica de recolección de narraciones de experiencia personal para el análisis sociolingüístico. Se intenta responder a las principales críticas que ha ...
Narración individual versus narración conversacional: un puente entre el variacionismo y la interacción
(Pontificia Universidad Católica de Chile, 2017)
Esta investigación compara la construcción y la coconstrucción de narraciones de experiencia
personal en relación con los factores sexo y grupo socioeconómico, en hablantes de Santiago
de Chile. Sobre la base de una ...
The complex construction of psychological identities in Palestine: Integrating narratives and life experiences
(SAGE PUBLICATIONS LTD, 2010)
Palestinian youth is challenged by multiple discourses in the process of constitution of its identity. This discursive multiplicity, characteristic of contemporary global societies, is confronted with personal life ...
Gender differences in the use of oral narratives of personal experience by EFL learners
(Universidad de Chile, 2012)
The main purpose of the present study is to account for the oral narratives of personal
experience in the interlanguage of Chilean Spanish speaking male and female learners of English. More specifically, the study intends ...
Exploring mexican english teachers’ emotional experiences in private and public schools. A narrative study
(Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, 2021-11)
"This thesis reports a narrative study about the influence and impact of the teachers´ emotional experiences during critical moments in teaching with 1) students, 2) parents, 3) colleagues, 4) school authorities. The ...
O tempo e a talha: sonhos e devaneios feito a mão
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2022-11-14)
Este trabalho de conclusão de curso procura estabelecer uma perspectiva de como o formando se desenvolveu ao longo dos anos e procurou criar trabalhos que estejam em sintonia com o tempo em que vivemos, e alguns trabalhos ...
Disequilibrium and loss of narrative coherence in identity construction: a piagetian perspective on trauma in adolescent victims of sexual abuse
(Taylor & Francis, 2017)
Previous authors have presented contradictory views of trauma as either the over-or under-elaboration of experience. This article provides a new theoretical perspective on trauma by incorporating Piagetian constructivism. ...