Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 2933
Vigotski e a pedagogia histórico-crítica: a questão do desenvolvimento psíquico
(2013)
The paper defends that the historical-cultural psychology needs the mediation of the historical-critical pedagogy in order to contribute to the school educational practice. In this direction, the paper analyses, in the ...
Recent past in the chilean experience. Grounds for the pedagogy of memoryEl pasado reciente en la experiencia chilena. Bases para una pedagogía de la memoriaO passado recente na experiência chilena. Bases para a pedagogia da memória
(Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades., 2018)
Fundamentos psicológicos da pedagogia histórico-crítica e fundamentos pedagógicos da psicologia histórico cultural
(2013)
This article presents the theoretical and methodological unity between the historical-critical pedagogy and cultural-historical psychology. It highlights, in addition to the membership of both theories to historical-dialectical ...
El pasado reciente en la experiencia chilena. Bases para una pedagogía de la memoria
(2014 Universidad Austral de Chile, 2012)
Se reflexiona sobre el pasado reciente como experiencia histórica, objeto de estudio, elaboración discursiva y sus perspectivas de enseñabilidad en Chile. Se propone una pedagogía hermenéutica crítica y narrativa que oriente ...