Search
Now showing items 1-10 of 190
Funciones ejecutivas en niños y niñas de 7 a 12 años con trastorno por déficit de atención
(Universidad del Azuay, 2019)
Funciones ejecutivas en niños y niñas de 7 a 12 años con trastorno por déficit de atención
(Universidad del Azuay, 2019)
Guía metodológica para mejorar el trastorno Déficit de Atención con Hiperactividad en el proceso enseñanza-aprendizaje en el niño de tercer año de educación básica de la escuela "Federico Proaño" cantón Cuenca, durante el período 2015-2016
(2016-11)
This work consists of a methodological proposal to work with children who have the attention deficit hyperactivity disorder, in the teaching-learning process. These activities can be applied to seven years old children and ...
Propuesta metodológica basada en actividades lúdicas para mejorar el trastorno por déficit de atención e hiperactividad en niños de 8 a 9 años
(2016-08)
Through this project, several ludic activities are given to improve the attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) in 8-to-9-year-old children. The activities will reduce students’ difficulties or symptoms such ...
Propuesta metodológica para trabajar el déficit de atención con los niños de primero de básica de la Unidad Educativa Fray Vicente Solano sección vespertina paralelo "A" en las edades de 5 y 6 años
(2016-11)
The document discusses the Attention Deficit in the classroom that is raised with the children of 5 and 6 years of age who attend the first year of General Basic Education, the origin, causes and consequences of the deficit ...
La estimulación cognitiva y el desarrollo de las funciones ejecutivas en niños con trastorno por déficit de atención
(Guayaquil: ULVR, 2023., 2023)
Prácticas parentales en familias de niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad
(2018)
Parental practices implemented in families with children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) were investigated in the present study to establish the relationship between the previously mentioned ...