Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 13
Exploring Equity in Higher Education Systems: Reflections from Argentina and Chile
(Boston College. Center for International Higher Education, 2019-03-13)
Public debates on equity in higher education usually focus on the impact of admissions and funding policies on systems as a whole. More specifically, it is assumed that, first, the more selective the admission criteria and ...
Chemical senses: a context-based approach to chemistry teaching for lower secondary school students
(De Gruyter, 2020-04)
The Context-Based Science Education (CBSE) approach promotes the inclusion of scientific concepts in everyday situations. In this work, we present a non-traditional context-based teaching experience on the subject of ...
Equidad en la educación superior latinoamericana: Dimensiones e indicadoresEquity in Latin American higher education: Dimensions and indicatorsEquidade no ensino superiorlatino-americano: Dimensões e indicadoresÉquité dans l’enseignement supérieur dans l’Amérique Latine ampleurs etindicateurs
(Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Instituto Internacional para la Educación Superior en América Latina y el Caribe, 2021-05)
Este trabajo analiza indicadores de equidad en la educación superior en Argentina, Chile y Uruguay en las etapas de finalización de la educación secundaria, acceso, permanencia y graduación en la educación superior y ...
Socioeconomic status and COPD among low- and middle-income countries
(Dove Press, 2016-10)
Background: Socioeconomic status (SES) is a strong social determinant of health. There remains a limited understanding of the association between SES and COPD prevalence among low- and middle-income countries where the ...
Sociodemographic disparities and contextual factors in obesity: updated evidence from a National Survey of Risk Factors for Chronic Diseases
(Cambridge, 2021-12)
Objective: To assess the association of sociodemographic and environmental factors with the obesity occurrence in Argentina from a sex- and age-comparative perspective and a multilevel approach. Design: Cross-sectional ...
Defunciones en Medellín según nivel socioeconómico y educativo, discriminado mediante la lista CIE 10Death rate in Medellín according to socioeconomic stratum and educational level categorized by means CIE list 10
(Universidad de Ciencias Médicas de Pinar del Río, 2020-01)
Introducción: el estudio de la mortalidad tiene diversos tópicos para su abordaje, entre estos las causas de muerte. En la ciudad de Medellín, Colombia, en el año 2016, se hace pertinente un análisis más profundo de las ...
¿Cuán igualador es el gasto público en educación en Argentina? Un análisis para 2017How Equalizing is Public Spending in Education in Argentina? An Analysis for 2017
(Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Ciencias de la Educación, 2021-12)
El objetivo de este trabajo es cuantificar el efecto distributivo del gasto público en Educación en Argentina, en lo que respecta tanto a la provisión de la Educación de Gestión Pública como al subsidio a la Educación de ...
Escuela secundaria como formación personal para la vida ulterior: dignidad, éxito y ciudadanía. Un análisis comparativo de significaciones juveniles situadas en condiciones disímiles de vida y escolaridadSecondary School as Personal Training for Later Life: Dignity, Success, and Citizenship. A Comparative Analysis of Youthful Meanings in Dissimilar Conditions of Life and School
(Consejo Mexicano de Investigación Educativa, 2015-10)
Este artículo aborda, desde un diseño de investigación comparativo y situado en disímiles condiciones de vida y escolaridad, algunos sentidos que jóvenes de la ciudad de Córdoba, Argentina, construyen sobre la escuela ...
Self-medication in patients seeking care in a dental emergency service
(ImageGraf, 2018-08)
The aims of this work were: To determine what percentage of firsttime patients to the Dental Emergency Department at the School of Dentistry of Buenos Aires University had taken medications to relieve or treat their ...
Are our children engaged with school in the era of COVID-19?
(University of Oradea Publishing House, 2021-05)
During 2020 the health situation linked to the COVID-19 has led to the suspension of face-to-face classes in almost all of the Argentine territory. Different distance-learning resources were developed to replace traditional ...