Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
An assessment of offering innovation in distribution channels to access low-income segments: A study in Argentina in the category of home cleaning and pesticides
(Universidad de San Andrés. Escuela de Negocios, 2022-08)
Since the birth of the modern economy, it has been observed that its mechanism leads to an aggravation in the disparity of living standards, where the poor develop slowly, and the imbalance grows. However, on these new ...
Stop and go : distribución del ingreso y política comercial en un modelo DSGE estructuralista
(Universidad de San Andrés. Departamento de Ciencias Sociales, 2017-07)
Estimación de ingresos mediante múltiples fuentes
(Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2019-08)
El objetivo de este trabajo consiste en combinar distintas fuentes de datos para obtener una magen más completa de la distribución del ingreso en Argentina. Para esta tarea, se utiliza la principal encuesta de hogares de ...
Brechas de género en el ingreso : una mirada más allá de la media en el sector agropecuario
(Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2019-08)
El objetivo de este trabajo es doble. Por un lado, se documenta la brecha de género en el ingreso en el Perú para los años 2004 y 2011 en el ámbito rural agropecuario tanto a nivel de la media como en los cuantiles de la ...
La desigualdad en el Noroeste argentino : un estudio sobre sus determinantes, 1998-2008
(Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2012-03)
La región Noroeste, ha sido históricamente una de las de menor desarrollo relativo en
Argentina, con niveles de producto per cápita e ingresos familiares por debajo de la media nacional,
como así también de desempleo y ...
The impact of education on marriage and cohabitation : a causal analysis for Argentina
(Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2020-11)
On April 14th 1993 the Ley Federal de Educación No 24.195 was passed on the Argentinean
National Congress, and among other things, it involved a significant change in the extension
of mandatory education, which went from ...
Inequality of opportunity : the case of education in Argentina
(Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2012-10)
We assess for the first time inequality of opportunity (IOp) in education in Argentina following a parametric approach proposed by Bourguignon, Ferreira and Menéndez (2007). We use this methodology to quantify the degree ...
Cultural efficiencies : exploring the main differences in cultural dimensions that drive performance
(Universidad de San Andrés. Escuela de Administración y Negocios., 2016)
The main objective of this work is to explore which behaviors, norms and acts in
culture of organizations are related with characteristics of national culture of
countries and how these are linked with macroeconomic ...