Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 121
Equality of Educational Opportunities at Public Primary Schools in Argentina
(Arizona State University. Mary Lou Fulton Teachers College, 2013-12-16)
This paper assesses the degree of equality of educational opportunities across Argentina´s public primary schools and finds that failings at the sub-national level may be to blame for its lack. Following the literature, ...
INEQUALITY OF OUTCOMES VS. INEQUALITY OF OPPORTUNITIES IN A DEVELOPING COUNTRY: AN EXPLORATORY ANALYSIS FOR CHILE
(Universidad de Chile. Departamento de Economía, 2007)
Diversity management: Challenges, benefits, and the role of human resource management in Brazilian organizations
(2011-06-03)
Purpose The objective of this study was to analyze the major challenges and benefits of diversity management in Brazilian companies by assessing the role of human resources. Design/methodology/approach A total of 15 case ...
La educación como mecanismo igualador de oportunidades: reeditando viejas dudas desde Uruguay
(Facultad de Humanidades y Artes. Escuela de Ciencias de la Educación, 2018)
Responsible Research and Innovation & Digital Inclusiveness during Covid-19 Crisis in the Human Brain Project (HBP)
(Elsevier, 2020)
Covid-19 changes the lives for all of us: Institutions and other places are closed; it is not possible to see friends
and family personally and keeping distance is the topmost commandment. Therefore, most of us are ...
Diversidad y educación especialDiversidad y educación especial
(Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), 2007)
¡Mamá, que pereza ir al cole…!Mom, I don’t Want to go to School!
(Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), 2012)
Nuestra escuela secundaria está muy lejos de la igualdad de oportunidades : La graduación secundaria no sólo es escasa a escala nacional, sino también muy desigual entre las provincias. En el sistema escolar estatal, la gran mayoría de los alumnos no termina la escuela secundaria.
(Universidad de Belgrano - Centro de Estudios de la Educación Argentina (CEA), Sep-2017)
En 2006 se dictó la Ley 26.206 que, en su artículo 16, establece la obligatoriedad escolar entre los cinco años y el fin del ciclo secundario, llevando así a 13 años el período de obligatoriedad escolar. En tanto, la Ley ...
Câmara dos Deputados : democracia e igualdade de oportunidades entre mulheres e homens?House of Representatives : democracy and equal opportunities between women and men?
(Centro de Psicologia Aplicada ao Trabalho do Departamento de Psicologia Social e do Trabalho do Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo, 2016)