Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 3851
Consumir sustentável é ter status?: um estudo sobre a relação entre consumo sustentável e o consumo de statusIs sustainable consumption to have status?: a study on the relationship between sustainable consumption and status consumption
(Universidade Federal do PampaUNIPAMPAMestrado Acadêmico em AdministraçãoBrasilCampus Santana do Livramento, 2021)
Status consumption in emerging markets: evidence from Brazil
(Taylor & Francis Group, 2022)
Status consumption in emerging markets: Evidence from Brazil
(Taylor & Francis Group, 2022)
Consumo para obtenção de status: estudo empírico entre meninas pré-dolescentes de São Luis do Maranhão
(2006)
The consumption of goods from brands in vogue, which symbolize status, popularity, success and social distinction, among those from the same social group in a pre-teenage girls¿ environment, has been a topic for academic ...
The ecological awareness and luxury consumptionA consciência ecológica e as atitudes de consumo de status
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015)
El lujo tecnológico. Distinción y esnobismo en un contexto de prohibición: el consumo de Apple en Argentina (2015-2018)
(Facultad de Diseño y Comunicación. Universidad de Palermo, 2020)
"Grife isso : eu uso marca de luxo!: uma análise do consumo de produtos de griffes por indivíduos de classes populares"
(Universidade Federal de Minas GeraisUFMG, 2009-12-09)
Considering that the luxury market presented a remarkable growing in Brazil, specially on the matter of it´s consume by the popular classes, that each day search for products carring a famous brand, this project had as a ...
Consumo conspicuo y efecto Veblen: la búsqueda de status en el consumo de pisco
(Universidad del PacíficoPE, 2017-07)
La satisfacción que las personas obtienen al consumir bienes y servicios no solamente viene de las cualidades intrínsecas de estos. Los productos con precios más altos tienden a darle satisfacción a las personas mediante ...
Consumo conspicuo y efecto Veblen: la búsqueda de status en el consumo de pisco
(Universidad del Pacífico, 2017-07)
La satisfacción que las personas obtienen al consumir bienes y servicios no solamente viene de las cualidades intrínsecas de estos. Los productos con precios más altos tienden a darle satisfacción a las personas mediante ...