Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 9993
Two Versions of the Conceptual Content of Experience
(Routledge, 2020-01)
In ‘Avoiding the Myth of the Given’, McDowell revisits the main themes of Mind and World in order to make two important corrections: first, he does not longer believe that the content of perceptual experience is propositional ...
Diagnosis of conceptual knowledge in physical education: a mixed study in Chile [Diagnóstico del conocimiento conceptual en educación física: un estudio mixto en Chile]
(Colegio Brasileiro de Ciencias do Esporte, 2019)
The content of aliefs
(Springer, 2020-02)
In “Against alief”, Mandelbaum (Philos Stud 165(1):197–211, 2013) argues that if aliefs—a sui generis kind of mental states originally posited by Gendler (J Philos 105(10):634–663, 2008a; Mind Lang 23(5):552–585, 2008b; ...
Contenido mental y el cuerpo representado en la acción
(Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades, 2020)
Los límites explicativos del contenido no conceptualThe explanatory limits of non conceptual content
(Universidade Federal de Santa Catarina, 2013-03)
Bermúdez es uno de los filósofos que más ha defendido el rol explicativo del contenido no conceptual para dar cuenta de una gran variedad de fenómenos cognitivos, en particular, fenómenos del procesamiento de la información. ...
Conceptual content and unattended visual features
(Universidad Nacional de Colombia, 2009)
McDowell (1994) proposed a philosophical theory about perceptual content −call it “conceptualism”− that states that in every case the content of a visual experience necessarily involves concepts that fully specify every ...
Informational content of cosine and other similarities calculated from high-dimensional Conceptual Property Norm data
(Springer, 2020)
To study concepts that are coded in language, researchers often collect lists of conceptual properties produced by human subjects. From these data, different measures can be computed. In particular, inter-concept similarity ...
Wittgenstein: Instinctive uncertainty and conceptual diversityWittgenstein: incertidumbre instintiva y diversidad conceptual
(Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades, 2016)
The fragmentation of knowledge in physical education
(FEDERACION ESPANOLA ASOC DOCENTES EDUCACION FISICA-FEADEF, 2021)
Percepción conceptual, carga teórica y fundaherentismo
En este trabajo se argumenta a favor del carácter no conceptual de la percepción y por su no dependencia teórica, al mismo tiempo que se asume que los informes observacionales son de carácter inferencial y tienen carga teórica. ...