Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 228
Técnicas de enseñanza y la actitud hacia el aprendizaje del inglés como idioma extranjero de los alumnos de nivel intermedio del Centro de Idiomas de la Universidad de Piura – 2016
(Universidad César Vallejo, 2016)
Esta investigación tiene como objetivo general determinar la relación que existe entre las técnicas de enseñanza y la actitud hacia el aprendizaje del inglés como idioma extranjero de los alumnos de nivel intermedio del ...
Implementation of created teaching materials for the improvement of english results in saber 11 exam at a rural public school
(Universidad IcesiUniversidad Icesi. Escuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasDepartamento de PedagogíaSantiago de Cali, 2019-01-01)
The design of contextualized, appropriate materials for the development of the communicative competence, this study shows, is effective when trying to better the performance of high school students, in this case at Inmaculada ...
An analysis of students’ needs at programa de formación complementaria in Normal Superior de Popayán
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasSantiago de Cali, 2019-01-01)
This study investigated the English language needs of the students in the Programa de Formación Complementaria in Escuela Normal Superior de Popayán from the perspectives of administrators, teachers and students (undergraduates ...
Creación de una empresa educativa dedicada a la enseñanza del idioma extranjero inglés
(Universidad Autónoma del PerúPE, 2021-10)
El presente proyecto de negocios, está basado en el trabajo de investigación para resolver la viabilidad de la creación, la implantación y la operación de una empresa dedicada a la enseñanza del idioma inglés en algunos ...
A reflection of teaching english vocabulary to children with hearing impairment in a fifth grade classroom.
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasDepartamento de PedagogíaSantiago de Cali, 2022-01-01)
By using an action research framework, this study aimed to illustrate pedagogical reflections through an implementation of visual scaffolding strategies to teach English vocabulary to two hearing impairment students of ...
Strategies to motivate student´s oral production in english classes
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasSantiago de Cali, 2022-01-01)
Getting students to participate in oral activities in English classes in a public school is a challenge for most teachers.
This research seeks alternatives to implement in English classes and thus motivates students to ...
Ninth graders’ motivation towards the english learning in a public school in Cali Colombia
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasSantiago de Cali, 2021-01-01)
Motivation is the motor for humans to accomplish a task. Many times, it determines success if we put it together with discipline.
However, it is very important to take into account the factors that affect it in the different ...
Let’s read about our own coffee land
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasSantiago de Cali, 2022-01-01)
This project shows the incidence of the use of Coffee Culture readings in the vocabulary level of students. This leads students to learn more about their own culture. It also lets students to be aware of their natural ...
Usage of integrated technology applications in english language learning and teaching
(Universidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de IdiomasSantiago de Cali, 2022-01-01)
The present research aims to describe the impact of the usage of integrated technology tools in the improvement of English learning in reading and speaking skills, in ninth-grade students. This study was conducted at Isaías ...