Search
Now showing items 1-10 of 11
Análisis de la elección modal de transporte público y privado en la ciudad de PopayánAnalysis of the Modal Choice of Public and Private Transport in the City of PopayánAnálise da Escolha Modal de Transporte Público e Privado na Cidade de Popayán
(Universidad del Rosario, 2015)
The aim of this study is to analyze the choice people do seven different modes of both public and private transport in Popayán. The choice is based on consumer theory from a random function and indirect utility, which ...
Laboratorio Virtual de Ciudad y Territorio (LaVCiTe) : una modalidad instrumental para la ordenación territorial en EcuadorVirtual Laboratory of City and Territory (LaVCiTe) : an instrumental modality for spatial planning in Ecuador
(Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Investigación y Formación para el Ordenamiento Territorial, 2017)
Uso del ultrasonido terapéutico pulsado en el tratamiento de personas con osteoartritis de rodilla
(2015)
Knee osteoarthritis is a chronic, degenerative disease without therapeutic interventions toward prevent the articular cartilage deterioration, thus pain and functionality limitation are the main goals of the physical therapy ...
Intervention strategies on teachers focused on creating meaningful educational environments for mathematical abilities developmentEstrategias de intervención con maestros centradas en la construcción de espacios educativos significativos para el desarrollo de competencias matemáticasEstratégias de intervenção com professores, centradas na construção de espaços educativos significativos para o desenvolvimento de competências matemáticas
(Universidad del Rosario, 2012)
This article describes an intervention process undertaken in a training program for preschool and first grade teachers from public schools in Cali, Colombia. The objective of this process is to provide a space for teachers ...
Análisis bibliométrico: la terapia de espejo como estrategia de intervención desde la terapia ocupacional en el ámbito clínicoBibliometric Analysis: Mirror Therapy as an Occupational Therapy Intervention Strategy in the Clinical SettingAnálise bibliométrica: a terapia de espelho como estratégia de intervenção desde terapia ocupacional no âmbito clínic
(Universidad del Rosario, 2016)
Objective: To determine the national and international scientific evidence regarding the use of mirror therapy, as an occupational therapy intervention tool in the clinical setting, in order to acquire knowledge and implement ...
Identification of risks at the Autonomous University of State of Mexico
(GJRA - GLOBAL JOURNAL FOR RESEARCH ANALYSIS, 2017)
Metacognitive knowledge and self-regulation: A qualitative lecture of students functioning in writingConocimientos metacognitivos y autorregulación: una lectura cualitativa del funcionamiento de los estudiantes universitarios en la producción de textos
(Universidad del Rosario, 2011)
This research emerges from the world-wide problematic concerning student's failure. It particularly analyzes the meta-cognitive competences in the writing process of this population. Based on Flavell's (1992) viewpoint ...
Las páginas de opinión en el caso de Radio Caracas Televisión: un acercamiento a El Nacional y Últimas Noticias
(Universidad del Rosario / Universidad de Los Andes / Universidad Complutense de Madrid, 2008)
The scenario originated by the expiring of the concession of RCTV and the denial of renovation woke the attention of Venezuelan society. In this sense, it was very important to understand the editorial treatment given by ...
El resplandor de la selva invisible - hacia una fenomenología de las significaciones invistas
(2018-10)
Los autores que analizan el grafismo amerindio han señalado en múltiples ocasiones el papel primordial que ocupa en estos la categoría invisible. Sin embargo, paradójicamente, este invisible no se da como falta o carencia ...
El arte como una estrategia de promoción de las lecturas en contexto de internaciónArt as a reading promotions strategy withinin patient context
(Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Ciencias Médicas, 2018)